KFN Haberleri: Ghost of Yotei İnceleme Puanları Şaşırttı – Samurai Efsanesi Beklentilerin Üzerine Çıktı
PlayStation 5'in bu yılki en büyük çıkışlarından biri olarak görülen ve Sucker Punch Productions tarafından geliştirilen Ghost of Yotei, inceleme ambargosunun kalkmasıyla birlikte oyun dünyasını ikiye bölen, ancak genel olarak beklentilerin üzerine çıkan puanlarla sahneye çıktı. Eleştirmenler, oyunun selefi Ghost of Tsushima'nın bile üzerine çıkan ortalamasını, Ghost of Yotei'nin formülü mükemmelleştirmesine bağlıyor.Puan Ortalaması: Selefini Geride Bıraktı
Ghost of Yotei, Metacritic ve OpenCritic gibi önde gelen inceleme toplama sitelerinde güçlü bir açılış yaparak serinin önceki halkasını geride bıraktı.| İnceleme Toplayıcı | Ghost of Yotei Ortalaması | Ghost of Tsushima Ortalaması |
|---|---|---|
| OpenCritic | 89/100 | 84/100 |
| Metacritic | 87/100 | 83/100 |
Şaşırtıcı Yükselişin Nedeni: İnovasyondan Çok Mükemmelleştirme
Puanların şaşırtıcı olmasının ana nedeni, Ghost of Yotei'nin selefi ile benzer bir açık dünya formülünü takip etmesiydi. Birçok devam oyununun devrim niteliğinde yenilikler getirmesi beklenirken, Sucker Punch mevcut formülü değiştirmek yerine iyileştirmeye odaklandı.Başkan Yardımcısı JD Vance, oyunun ana odak noktasının "büyüklük ve ölçek hissini" artırmak olduğunu belirtmişti. Eleştirmenlere göre bu strateji tuttu:
- Yeni Karakter, Derin Hikaye: Yeni başkahraman Atsu'nun intikam odaklı hikayesi, eleştirmenler tarafından Jin Sakai’nin hikayesinden daha duygusal ve sürükleyici bulundu. Washington Post, Atsu'yu "oyun tarihindeki en iyi başkahramanlardan biri" olarak nitelendirdi.
- Akıcı ve Zengin Dövüş: İlk oyundaki akıcı kılıç mekanikleri korunurken, kusarigama (oraklı zincir) ve döneme uygun ateşli silahların eklenmesi, dövüş sistemine yeni bir derinlik ve çeşitlilik kattı.
- Görsel Şölen: Ezo adasının karlı dağları ve yemyeşil ovaları, PS5 Pro'nun ışın izleme özellikleriyle birleştiğinde, "Ghost of Yotei"nin görsel sunumunu PS5’teki en çarpıcı deneyimlerden biri haline getirdi.
Eleştirmenlerin Görüş Ayrılıkları: Formül Tekrarı ve Puan Düşüşü
Oyunun genel başarısına rağmen, bazı eleştirmenler notları aşağı çeken temel eksikliklere dikkat çekiyor.IGN gibi yayınlar, oyunun harika manzaralar ve akıcı aksiyon sunmasına rağmen hikayenin zaman zaman tahmin edilebilir bir intikam yolunu izlediğini ve açık dünya öğelerinin Tsushima'daki tekrardan kurtulamadığını belirtti. Daily Mirror ise oyuna 3/5 vererek, PS5 neslinden beklenen "sınırları zorlayan yenilikleri" sunmadığı için hayal kırıklığını dile getirdi.
IGN incelemesinden bir alıntı:
"Tahmin edilebilir ancak iyi yürütülmüş bir hikaye sizi Ghost of Yotei’nin muhteşem manzaralarında ve tatmin edici, akıcı aksiyonunda gezdiriyor; açık dünya oyunlarında devrim yaratmıyor olabilir, ancak samuray fantezisinin harika bir damıtılması."
2025’in Ezici Rekabeti
Puanların şaşırtıcı bir başka yönü de, Metacritic'ten 87 puan almasına rağmen, 2025 yılının inanılmaz derecede güçlü bir oyun yılı olması nedeniyle Ghost of Yotei'nin şu anda yılın en iyi ilk 20 oyunu arasına zar zor girmesi oldu. Analistler, Hades 2, Monster Hunter Wilds ve Kingdom Come: Deliverance 2 gibi güçlü rakiplerin, Yotei'nin başarısını bile gölgede bıraktığını belirtiyor.Sonuç olarak: Sucker Punch, risk almaktan kaçınarak, daha önce attığı sağlam temeller üzerine inşa edilmiş, kusursuza yakın bir deneyim sunmayı başardı. Ghost of Yotei, Japon estetiğini, akıcı dövüşü ve duygusal hikaye anlatımını birleştirerek, "daha fazlası aynı olsa bile daha iyi olabilir" tezini kanıtlamıştır.