KFN HABERLERİ: Yenilenen 2026 Subaru Solterra Geliyor! Menzil, Güç ve Şarj Hızında Devrim
Subaru'nun tamamen elektrikli ilk modeli olan Solterra, ilk piyasaya sürülüşünden bu yana eleştirilen menzil ve şarj performansı konularını tamamen çözmek için 2026 model yılı için kapsamlı bir şekilde yenilendi. Yeni Solterra, artırılmış menzili, yeni yüksek performanslı XT versiyonu ve NACS şarj portu adaptasyonu ile elektrikli SUV pazarında iddialı bir oyuncu olmaya hazırlanıyor.1. Menzil ve Şarj Performansında Çığır Açan İyileştirmeler
Yenilenen 2026 Solterra'daki en önemli geliştirmeler, elektrikli araç sahipleri için en kritik iki konu olan menzil ve şarj süresine odaklanıyor.Artırılmış Menzil ve Yeni Batarya
- Yeni Batarya Kapasitesi: Solterra, artık daha verimli ve biraz daha büyük olan 74.7 kWh kapasiteli lityum iyon batarya paketiyle geliyor (önceki modelde 72.8 kWh idi).
- Menzilde %25 Artış: Standart Premium donanım seviyesi için tahmini menzil, önceki modeldeki 365 km (227 mil) seviyesinden yaklaşık 463 kilometreye (288 mil) çıkarıldı. Bu, yaklaşık %25'lik kayda değer bir artış demektir.
- Yeni Şarj Sistemi: DC hızlı şarj hızı, önceki modelin 100 kW maksimum hızına kıyasla 150 kW'a yükseltildi. Bu sayede araç, ideal koşullarda bataryasını %10'dan %80'e yaklaşık 30-35 dakika içinde şarj edebilecek.
Soğuk Hava İçin Ön Koşullandırma
Subaru, özellikle soğuk iklimlerde şarj performansını optimize etmek için yeni bir batarya ön koşullandırma sistemi ekledi. Bu sistem, araç bir şarj istasyonuna doğru navigasyon yaparken veya sürücü tarafından manuel olarak etkinleştirildiğinde bataryanın ideal sıcaklığa ulaşmasını sağlıyor. Bu, özellikle soğuk havalarda şarj hızının düşmesini engelleyerek yıl boyunca tutarlı bir deneyim sunuyor.2. Güç ve Yeni XT Versiyonu
Performans, 2026 Solterra yenilenmesinin bir diğer önemli ayağını oluşturuyor.- Standart Güç Artışı: Tüm standart dört tekerlekten çekişli (Symmetrical AWD) modellerdeki çift motorlu kurulum, gücü 215 beygirden (hp) 233 beygire yükseltti.
- Yeni Yüksek Performanslı XT: Seriye eklenen yeni XT donanım seviyesi, daha güçlü çift elektrik motorlarıyla geliyor. Bu motorlar toplamda 338 beygir (hp) güç üreterek, aracın 0'dan 100 km/s (0-60 mph) hıza 5 saniyenin altında ulaşmasını sağlıyor. Bu, Solterra'yı şimdiye kadarki en hızlı Subaru modellerinden biri yapıyor.
- Gelişmiş AWD: Subaru'nun imzası olan Symmetrical All-Wheel Drive sistemi de güncellendi. Yeni tahrik kontrol mantığı, kaygan koşullarda ve arazide daha iyi çekiş ve denge için ön ve arka tekerleklere tork dağıtımını optimize ediyor.
3. Tasarım ve Teknoloji İyileştirmeleri
İç ve dış tasarımda yapılan değişiklikler, Solterra'yı daha modern ve kullanışlı hale getiriyor.İç Mekan ve Multimedya
- 14 İnç Multimedya Ekranı: Solterra, artık kabinin merkezinde, daha önce kullanılan dikey ekrandan daha büyük olan 14 inçlik yeni bir Subaru Multimedya dokunmatik ekranına sahip. Bu, Apple CarPlay ve Android Auto'yu kablosuz olarak destekliyor.
- Çift Kablosuz Şarj: Orta konsol, sürücü ve ön yolcu için iki adet kablosuz telefon şarj pedi ile donatıldı.
- Konfor Özellikleri: En üst donanım seviyelerinde panoramik cam tavan, havalandırmalı ön koltuklar ve sürücü ve ön yolcu için alt gövdeyi ısıtan radyant ısıtıcılar gibi premium özellikler sunuluyor.
Şarj Standardı Adaptasyonu
Kuzey Amerika'da, Solterra'nın eski CCS portu yerini Tesla'nın NACS (North American Charging Standard) portuna bırakıyor. Bu adaptasyon, Solterra sahiplerinin Tesla Supercharger ağındaki 15.000'den fazla hızlı şarj istasyonuna doğrudan erişimini sağlayarak şarj ağı kaygılarını büyük ölçüde azaltıyor.4. Fiyatlandırma ve Piyasaya Sürülüş
Subaru, tüm bu önemli iyileştirmelere rağmen 2026 Solterra'nın başlangıç fiyatını (ABD pazarı için) önceki modelle neredeyse aynı seviyede tutarak rekabetçi kalmayı başardı. Yeni modelin sonbahar aylarında bayilerde yerini alması bekleniyor.Yenilenen 2026 Solterra, ilk jenerasyonun menzil ve hız konusundaki eksiklerini kapatarak, Subaru'nun ünlü olduğu dört tekerlekten çekiş yeteneğini, güncel EA performans ve teknoloji standartlarıyla birleştiren çok daha iddialı bir EV SUV profili çiziyor.
Peki Siz Bu Konuda Ne Düşünüyorsunuz?